Pic du Tarbésou (2364 m) des de Mijanès

Després del dia fantàstic a Puyvalador, volem tornar a provar sort. Ens trobem al Plat Rodó de Puigcerdà amb els dos Marcs, la Sílvia, l’Anna i dos amics més del Marc i la Sílvia. Mentre esmorzem, ens diuen que durant la nit ha plogut… quina llàstima! Què fem? Provem un Tarbésou, almenys l’orientació és nord i potser no s’haurà transformat massa… Dit i fet, marxem cap a Mijanès.

L’excursió se surt des de l’estació d’esquí mateix, és molt tranquil·la i es respira bon ambient. Comencem a foquejar al costat d’una pista d’esquí que aviat l’abandonem per un camí que trobem a la dreta i ens endinsem al bosc fins arribar al refugi de l’Orri, una petita cabana lliure que té llar de foc i tot! Des d’aquí, ja es veu el cim i la ruta no té pèrdua. Seguim amunt, en direcció sud-oest, tot desviant-nos cap a la dreta a mesura que anem guanyant desnivell i ataquem el cim per la vessant dreta. No té cap complicació, anem fent xino-xano i parlant mentre anem pujant.

Poc després d'haver abandonat l'estació d'esquí.

Poc després d’haver abandonat l’estació d’esquí.

Tarbésou al fons. Es veuen les línies a la neu causades per l’aigua de la pluja.

A dalt del cim hi ha molta gent, la majoria d’ells són francesos. Alguns van en raquetes i d’altres en esquís. Fa un dia espectacular, una mica de vent i no massa fred. Mentre fem un mos, mirem per on podem trobar millor neu per baixar… que no està per tirar coets, la pluja ha fet mal i és una llàstima. Finalment, decidim baixar per la vessant sud-est i l’encertem! Almenys, la neu ja està “cremeta” perquè porta una bona estona que li toca el sol. Cada un baixa per on li sembla millor fins a trobar el camí de tornada i arribem a l’estació d’esquí en poca estona.

Vistes espectaculars de l'Ariège francesa des del cim.

Vistes espectaculars de l’Ariège francesa des del cim.

Foto de grup, amb el permís del Marc Solé.

És una sortida molt senzilla, bonica i sense complicacions. Es pot ampliar, des del cim, cap als llacs que es veuen a l’altra vessant i remuntar per un coll per tornar a l’estació. No ho vam fer per falta de neu. La volta són uns 10 km i uns 800 m de desnivell positiu.

Track i mapa de la sortida:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *